GOD JUL

 
Efter 81 dagar på sjukhus så åkte vi hem. 
Det låter så lätt, och så längesen. 
 
vi har varit hemma nu, i drygt två veckor, och har faktiskt kommit in i en vardag. Julen är framme, barnen är friska, Tobbe jobbar litegrann, och jag bara ÄR. Det känns så skönt att vara hemma. Att livet kunde få börja på riktigt igen. 
 
Tusen tack till alla som på ett eller annat sätt 
hjälpt oss. Genom en tanke, genom en kram, ett sms, barnvakt, sköta om huset, ha överseende med ett krångligt dagisshema, köpa blöjor, handla pyjamas, vattna blommor. Små presenter skickade till sjukhuset, att ni läst bloggen och brytt er. Alla underbara läkare, sköterskor och vänner på sjukhuset. Som vi skrattat och gråtit tillsammans. 
 
Och det största tacket till världens bästa sambo och pappa. Tobbe har varit en klippa. Han jobbar så fantastiskt bra i motgång, och utan honom hade jag rasat ihop. Han har skött allt hemma, tagit med Bobo och åkt och badat, åkt till busfabriken, lekt, städat, skött hämtning och lämning på dagis. Handlat och lagat mat. Och hela tiden varit stark och kämpat med ett leende på läpparna och varit lugn. 
Jag har haft sån tur att han och barnen har valt just mig att dela livet med. Jag är så tacksam! 
 
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vera

Nu ligger jag här och lipar igen Jenny! Jag är säker på att de är lika glada att få spendera livet ihop med dig. Du är en fantastisk människa!! God Jul och Gott Nytt År <3
Kramar

2013-12-20 @ 16:11:12
Postat av: Becca

Blir så berörd. Stora kramar till er vackra familj. Det sägs ju att barnen väljer sina föräldrar o så rätt det kan bli. God jul o världens bästa 2014. Det är nu så värda.

2013-12-21 @ 21:18:31
Postat av: Pernilla

Hej fina Jenny!

Blev lite ledsen i ögat när jag läste ditt brev & på whiteboarden när jag kom till jobbet om att ni fått åka hem... både för att jag inte fick ge er en hejdåkram men mest en glädjetår för att ni fått åka hem <3 så fantastiskt!
Lycka till nu med allt med era fina gossar, Ni är en så himla fin familj!
Hälsa till grabbarna <3

Stor Julkram Pernilla (Neo)

2013-12-24 @ 04:41:27
Postat av: Jenny

Jenny,

Inom er kände ni alla en stark lust att barfota rusa mot framtiden,
att svinga sitt svärd, ge hästen fria tyglar och sätta av mot livets grymma frontlinjer.
Förmodligen var det denna känsla som kallades:

Livsglädje.


Kram

2014-01-29 @ 16:32:38
URL: http://jennysperspektiv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback