off to work

I helgen så började jag mitt nya jobb.

Mitt nya helg/extra/kommahemmifrån jobb.

Jag är tillbaka i krogbranshen igen, och trots att jag varit där och vänt
typ 5 gånger innan så lär jag mig aldrig hur branch stavas ;)

Så i fredags kunde jag säga till mannen och sonen:
"nu sticker mammi till jöbbet"
Och det var en trevlig känsla.
Att lämna något man älskar för en stund,
och känna sig lite som en jobb Jenny, som att man blir behövd på ett annat plan :)

Så i helgen har jag stått i baren, plockat disk och testat på att stå
i garderoben. Ja alltså inte så att jag helt plötsligt blev lesbisk och gick in i en garderob.
Nej, jag tog alltså emot folks jackor.

Men älskade flickor och pojkar som ska ut på krogen på galej.
NEJ, du kan inte hämta ditt läppglans i din handväska i garderoben 8ggr på en kväll.
NEJ, älskade du, jag bryt mig inte om att du vill att jag hämtar din väska så du kan kolla din mobil.
NEJ, det är liksom inte ok :)
Ett alternativ är ju kanske att inte hänga in väskan, utan ha den med dig under kvällen ;)


Annars rullar livet på landet på.
Det målas och fejjas i lite olika hörn på huset.
Men jag är mest trött på´t.
Längtar efter vintern så man kan krypa upp i den där filten med gött samvete.
Och ljus. Yankee Candle Cinnamon jag har längtat efter dig hela sommaren.
Men snart platsar du i höst hemmet igen :)



Förresten. Hur gamal har man blivit om man tänker:
"oj vilket vackert papper" när man ser inslagna paket på ett dop.
Skjut mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback