Dom målade loppisfynden

Jag låg och klurade igår.
Funderade över vårat hem, och jag var nöjd och missnöjd med.
Det är lite typiskt mig, att fokusera mer på det jag är missnöjd med,
eller på sånt som jag vill ha ha ha och ha :)

Men det slog mig, att under dom senaste två åren,
eller sen vi köpte huset, så har jag absolut fått en hobby.
Loppis.
Begagnat.
Slitet, och använt.

Dom finaste sakerna här hemma, har kostat nästan gratis.
Och jag har klappat på, och styrkit händerna över, och blivit kär i mina möbler.
Slipa lite, måla lite, och förvandla till Jenny.

Så nu står några pjäser här hemma och fyller hjärtat med värme.

EN gång så var jag lite crazy sådär, och köpte grå färg till en möbel,
för att liksom gå ifrån mitt vita träsk.
Men nej, den burken står oöppnad och kommer förmodligen förbli det.

Varje möbel har en historia, dom är köpta i uppsala, södertälje,
här i Tranås och Mjölby, för så är det när man blir kär.
Då spelar inte milen någon som helst roll :)



Här har vi faktiskt min älskling. Ett sideboard som kom till mig i rött mexicoträ,
men med nya knoppar och kärlek så kommer vi mycket bättre överens.
Om jag inte minns fel så kostade det 300 kr ;)





Kökssoffa från Mjölby
Bord från Uppsala
Stolar från Södertälje, allt från kära Blocket




Slitna så det förslår, men jag älskar det.




Här är också en favorit, som jag hittade på en Loppis i Boxholm,
kärlek vid första ögonkastet.
Men oj vad jag och Madde hade problem att få in det i Skåpbilen.





Ett litet Bord som jag hittade på Blocket, och som fanns i Tranås.
Lilla tvättbrädan kommer från Tradera.





FuruVitrinskåpet som var så fult att jag skämdes när jag hämtade,
men lite färg och lite hönsnät så blev det ordning på det också.





Återigen furu furu furu, men ett par omgångar med färg och
nya knoppar från Forma rum så blev jag gladeliglad.
Namnskylten har världens bästa Nettan gjort till Bobo.




Sängen som jag hittade via Tranås Loppis/secondhand.
Från början så var ribborna i björk,
men en underbar tjej och hennes man hjälpte mig att lacka eländet.
Så nu har Bobo en loppissäng att sova i när han är stor nog.





Också ett vitrinskåp som var i furu. Bort med glasen och i med hönsnät,
som pricken över i:et så satte jag dit trästjärnor som en vän har gjort.
Skåpet kostade 50kronor :)
Nu får det tjäna som skåp över skötbordet, men blöjor och våtservetter i.





Detta bordet var det fulaste jag sett, och det gick åt många sandpapper
för att få fason på det. Och färg.
Det gamla fönstret fick också skrota sina glas, och bli en foto ram istället.
100kronor för bordet, 30kronor för fönstret.
Pallen som ursprungligen var i björk, är en Ikea pall som jag hittade på Loppis.


Kommentarer
Postat av: Anonym

så fint hem ni har nu vill man se mer av helheten hoppas vi på inom kort :)

2011-09-06 @ 13:18:00
Postat av: Anonym

500 kostade sideboardet ;-) Vad fint det blev! Slipa å måla är inte min grej....

2011-09-07 @ 16:53:01
Postat av: mormor

Tobbe Tobbe skratta dej lycklig över min dotter som fattat grejen med BEGAGNAT!!!!lyckades aldrig under 17år Men vad fint det blir

2011-09-09 @ 22:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback