Dag 44

Dag 44, 56 kvar :)

Idag är en bra dag, den bästa på hela veckan.
Lite pill och plock på inställningarna på hans CPAP i morse verkade göra susen,
så lite syrgas som han haft idag, tror jag knappt han haft innan.

Men vi har lärt oss att inte jubla nu.
Att ta dagarna som dom kommer.
Det är jobbigt det där att inte våga vara glad.
Att inte kunna ropa HEJ! än.


Häromdagen så kom det fint besök till Linköping.
En lunch med goda vänner stod på schemat.
Men vi blev lite sena, och skickade iväg ett sms.


"kommer om 10min, Bobo pojken sket just ner sig,
å vi ska bara byta blöja"

Jösses, vilken lycka, att skriva ett sånt SMS :)
Kommer ni ihåg den där hysterin i början,
att Bobo inte kom igång med bajseriet?
Det är glömt och förbi nu.
Nu laddar han blöjor fulla med saffransgul skit,
och jag älskar´t!!


Jag spenderar mina dagar med Bobo.
Ibland sitter jag med honom fysiskt,
ibland håller jag honom i mitt hjärta en bit ifrån.
Jag sjunger för honom, och nynnar,
och berättar historier om hans släktingar.

Jag har berättat för honom allt jag vet om hans pappa,
hur kär jag är, och hur stolt jag är över honom.
Hur bländad jag blev när jag träffade honom första gången,
och hur hans skratt värmer mitt hjärta mer än något.

Jag har berättat att han har den finaste mormorn.
Hon kommer inte alltid komma ihåg hans födelsedag,
eller ge dom dyraste presenterna.
Men hon kommer busa med honom tills han storknar.
Och historierna om när hon backade in i sitt hus med bilen,
drar rövarhistorier för poliser och typ har legat med Tommy Körberg.
det kommer vi skratta åt när han har åldern inne.

Jag har berättat om hans första kärlek Lova,
och om hans bästa kompis Silas.
Om hur förtvivlat gärna tant Malin vill bli gudmor.
Jag har berättat för honom om alla som hejjar och hurrar för honom,
och varje gång jag ska krama eller pussa Bobo från någon,
så lovar jag er att jag gör det.



Igår så blev jag lite orolig över pojkens blivande musiksmak.

Det enda jag sjunger för honom är ju vaggvisor,
Tommy nilsson, Mariah Carey, Disney låtar och Celine Dion...
Herrejösses jag har ju sirap i huvet, jag kommer inte på några andra
lugna och fina låtar som passar sig??
(här tar jag gärna emot hjälp, för jag känner själv att jag 
har bredare repertoar än så, bara det att fantasin sinar lite...)

Så när jag klämt av samma låtar om och om igen igår,
så kände jag att jag måste variera mig lite.

Så för killens humors skull, och verklighets uppfattning så
nynnade jag och viskade den finaste låten jag vet...

tyst tyst tyst...

Vi träffade Anna i korvkioskkön
Hon utstråla´ värme och var av rätt kön
Hon spana på Ragge och Ronny också-å
Hon verkade inte bry sig att vi två var två-å
Jag tog första steget och närmade mig
Och sen fyra veckor, e´ hon vår tjej
Då började tjatet varenda kväll
När vi skulle ut och röja kom hennes gnäll


Snälla rara söta Anna...
Säg kan du inte stanna
Vi behöver dig, vill p*** dig, säg inte nej
Du e´ så jävla special!
Du är den bästa bruden som vi mött
Så varför gå, låt kärleken bestå
Så sprid lite lööööve...


Det kommer nog bli folk av den ungen med
som Dr. Odelberg sa...

kärlek!!










Kommentarer
Postat av: Veronica

Ha ha, du är för härlig, först sitter man med tårar i ögonen och några rader senare sitter man med bredaste flinet och nynnar R & R (sjukt att man minns texten faktiskt). Vill du köra en mer klassisk repertoar någon dag så är "Vargsången" från Ronja mitt hetaste tips ;) Kramar

2011-03-18 @ 19:30:04
Postat av: Ote

Minnena kommer tillbaka. Jag känner så med er. Glädje och oro varvat om vartannat. Vi sjöng alltid, När trollmor har lagt de 11 små trollen. Fortfarande en favorit i lillemans sångrepetoar. Tips: Köp en bok och läs om det skulle tryta. En barnbok kanske. Sköt om er och en gosig kram till skrutten.

kram Ote/Radhusfruar.blogg.se

2011-03-18 @ 20:09:34
URL: http://radhusfruar.blogg.se/
Postat av: Filip

Pussa Bobo från mig i så fall! Min bästa är "Snön vräker ner, tiddelipom" från Nalle Puh böckerna. Bäst är den såklart sjungen av Allan Edwall, men jag har hört din sångröst så många gånger att jag vet att den kommer falla lilla knytet på läppen... På en annan front så är det så skönt att se att din glädje och öppenhet inte sinar det minsta även i hårda tider. Ta hand om er...

2011-03-19 @ 02:42:49
Postat av: Tant Hanna

Å tant Hanna ska minsann berätta för liten Bobo en dag, att hon var den första att bevittna Din Mammas första blickar på din Pappa. Som bakre styransvarig i kanoten utan lunch, fick ja se din Mamma kolla in den blonda killen som skrattade åt ALLT. Vem är han??? Å så vevade hon med paddeln till vi stötte ihop med "den där" kanoten :)

Ja du Bobo, den resan från frinnet te stadshuset ska du få höra om flera ggr.



Hälsa Mamma å Pappa Bobo <3

Massa Kramar.

2011-03-19 @ 20:41:47
Postat av: mormor

Två röster på Trollmor. Kan det va nått? Puss på er

2011-03-20 @ 19:45:04
Postat av: Jennie

Ha Ha!

2011-03-24 @ 21:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback