Dag 32

Den här veckan är snart slut.
och det glädjer mig något enormt.

Klarar vi den här veckan så, så klarar vi allt.

Så känner jag just nu.
Men vet att jag säkert kommer vara med om värre också.

Men hittils, så har den här veckan tagit mest på vår
och Prins Bobos ork.

Lungorna vill inte alls hänga med.
Han glömmer att andas och behöver mer och mer syrgas.
Blir tröttare och tröttare i kroppen.
I takt med detta så behöver han mer medicin,
och hans enda infart för medicin går sönder hela tiden.
Så dom sticker honom varje dag och sätter om kanylen.
Så ont det gör i honom och mig då.
Att se den lilla armen, som är tjock som min tumme,
ha stick och trasiga kärl som en pundare.
Aj i mitt mammi hjärtat då.


Jag hörde talas om den där soldaten häromdagen,
en soldat som blev så skadad,
men ändå tack vare chocken kunde springa till trygghet,
och först där så började det göra ont.
Där är jag nu.
Jag är skadad, men har sprungit till en plats som är tyst.
Här sitter jag och väntar på att det ska börja blöda.
Det är en tyst panik som finns i mitt hjärta.
Jag är rädd för att allt ska lägga sig,
för att det här tempot och adrenalinet ska trappas
av och mitt sår börjar förblöda.
Jag är så ledsen och rädd.


Jag vill skriva så om framsteg, och jag vill glädja er och mig.

Jag vill inte göra någon ledsen.

Det jag vill är att ni tänker till,
och försöker att inte ta små saker för givet.

På så vis då byter vi lite här,
ni kommenterar på bloggen, i mobilen,
och lite här och var, och jag vet att vi inte är bortglömda.

Och jag ger er en tankeställare.



Jag ska berätta lite om hur Bobo är.
Hur hans kropp fungerar.

Ett så här litet barn som Bobo vill inte på klappad eller smekt.
Han är skör på det viset.
Nästan så jag tror att det gör ont på hans omogna hud.
Han vill bara ha en stadig hand runt sig.
Som min mage skulle ha varit.
Men en mammas hand är lärd att smeka,
vill vagga och känna att det är så man tröstar ett barn.
Men i alla gråt och all stress han går igenom,
så är det bara den där handen han vill ha,
ett lätt tryck runt kroppen, för att komma till ro.

Men det finns bra dagar och gånger,
då mitt finger inte kan stilla sig,
då han sover gott och vi har det mysigt tillsammans,
och fingret letar sig till hans kind,
lätt som en fjäder styker där över i ett förbjudet smek.
Min blick stadig på en dataskärm, för att förvissa mig
att han inte tycker det är jobbigt, och obehagligt.
Vissa stunder så sitter vi där, och datorn är frusen i en bra bild,
och Bobo andas stilla och tuttar på sin overkligt lilla napp.
Då är jag så lycklig.
Då är vi som alla andra.







Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har lust att hålla om er alla tre med en stadig hand så att ni får komma till ro och slippa vara oroliga för ett litet, litet tag! Jag tänker på er alla tre, ni är sådana kämpar!! Många kramar

2011-03-06 @ 14:09:04
Postat av: Ote

Ja, vad ska jag säga för att trösta. Det finns inga ord.Önskar att ni slapp genomgå detta. Sänder massor utav ny positiv energi och styrkekramar till er och prins Bobo.

Kramar från Ote med familj

Radhusfruar.blogg.se

2011-03-06 @ 15:37:31
URL: http://radhusfruar.blogg.se/
Postat av: anna s

♥♥♥

2011-03-06 @ 18:41:23
Postat av: Jenny

Din blogg har verkligen gjort att jag tänkt till och inte tar något för givet! Varje morgon jag vaknar med min lilla prins brevid mig känner jag mig lyckligast på hela jorden! Dessa små liv får en verkligen att inse hur skört livet är och hur mycket kärlek som finns inuti oss, så mycket att det nästan gör ont ibland. Önskar er all lycka.

2011-03-06 @ 19:08:37
Postat av: Pernilla

Skickar massa styrka som tack för de fina o tänkvärda orden du skriver i din blogg...

Hoppas verkligen att allt kommer att gå bra för er och att ni får njuta lika mycket av er lilla prins som jag njuter av min prinsessa.

2011-03-06 @ 22:45:46
Postat av: Lina C

Vet inte vad jag ska skriva för att lindra er smärta, vill bara krama om er och ge er all den styrka ni behöver nu när allt är tungt och jobbigt. Pga av saker som hänt i mitt liv tar jag inget för givet och jag blir hela tiden påmind om det när jag läser din blogg. Tack för att du är så stark och delar med dig av alla bra och dåliga stunder. Du, Tobbe och Bobo är riktiga kämpar och jag håller mina tummar att vinden vänder snart. Många varma kramar från oss

2011-03-06 @ 23:10:17
Postat av: Emma P

åh Jenny. Jag vet inte vad jag ska säga mer än kämpa och du vet vart jag finns! <3



kram

2011-03-06 @ 23:55:20
Postat av: Hanna

32 dagar har redan gått. Ni är så starka! Men behöver man vara stark så är man stark. Kroppen orkar så länge den måste, era gör det nu, era kroppar era hjärtan era sinnen. Det är ni i er bubbla, ingen annan har en aning om hur jäkla starka ni är! Men om du visste vad du får många att tänka, reflektera och säkert uppskatta lite mer än vanligt. Vi tänker ska du veta, tänker på er, tänker på hur det skulle vara att själv vara i samma situation, vilket vi knappt kan föreställa oss, för varje gång skär det i våra hjärtan.

Ta hand om varandra,

vi fortsätter hålla tummar och hoppas. Trots att vi inte träffats många gånger du och jag så träffar du verkligen mitt i mitt hjärta nu!

2011-03-08 @ 10:14:42
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback