att finna sig tillrätta.

Den här känslan av att vara hemma, är svår att beskriva.
Pyssel och plock med mediciner, maskiner, syrgas och kärleken till sitt barn.
Vårat barn.

Fina Bobo som följt med oss hem för att stanna.
Inte till låns.
Inte någon sjuksköterkas.
Utan våran starka fina lilla kille.


Vi har varit föräldrar länge nu.
Fyra månader och fyra dagar.
Men det var när vi entrade hemmet som jag verkligen förstod.
Då förstod jag att jag blivit mamma, och har ansvar för den där lille krabaten.
Oron nu över att inte vara tillfäcklig, att fostra, att göra rätt,
den är så välkommen så. Men nu står man liksom själva med honom.
Är han för varm? är han för kall? Är han hungrig? IGEN??
När bytte du? Hade han bajsat? Kräktes han? rapade han ordentligt?
Hihi, snacka om att man haft en hel armada bakom sig på sjukhuset,
och nu är en aningen aningen vilsen själv.
Tobbe är lugnet själv. För honom är allt så självklart,
och jag beundrar honom något enormt.
Han tycker inget är svårt eller jobbigt, utan det är jag som står för den biten :)
Alltså, det är inte svårt, vi kan ju det mesta (haha tror vi ja)
men just den där ångesten över att göra RÄTT och vara en BRA mamma kommer
över mig stundvis...


Men vi går omkring här hemma, stökar lite i trädgården, pular lite på
olika projekt i huset.
Men mest av allt så är vi en familj. Väldigt efterlängtat!!














Kommentarer
Postat av: Amanda

Det är så fruktansvärt härligt att läsa om er hemma. Vi sågs inte särskilt mkt på neo, men vi går ju igenom det ni gjort o nu är ni hemma. O jag kan verkligen förstå att man känner så, men Då, är man mamma. :)

2011-06-07 @ 00:12:27
URL: http://villesmamma.webblogg.se/
Postat av: Carola

Att höra dig berätta det du gör ar så fint. Och att det är Tobba som är den lugna är ju som vanligt det vet du. Det är så härligt att se hundarna som vaktat lila Bobo, och att han växt så mycket. Många kramar till er alla tre från stora syster,

2011-06-07 @ 09:49:51
Postat av: Lina C

Åh va härligt att ni börjar komma tillrätta hemma efter denna långa resa. Njut nu ordentligt av er första sommar som familj. Va gulliga hundarna är som vaktar lilla Bobo. Massa kramar från oss

2011-06-07 @ 11:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback