så längesen.

Nu är jag lite mer motiverad, och hungrig på att skriva igen.
Julen och nyåret har varit lite sisådär.
vi har varit galet sjuka både jag och T om vartannat,
men nu verkar det som att vi är på banan igen båda två.

Nu har den lilla börjat sparka och göra sig påmind ofta.

Det är det härligaste jag varit med om.
Har spenderat många kvällar med att titta på magen,
känna på magen och drömma om liten nu.
Herrejösses, tiden har gått så fort.
redan har 21 veckor gått, och det borde ju vara mer än halva tiden tycker man... ;)

Nu längtar jag efter våren.
Självklart längtar vi efter den lilla,
men det är mycket annat som kommer hända också som vi ser fram emot också.

Kommer helt klart bli en spännande och annorlunda vår!


Jag funderade lite på det där med nyårslöften häromdagen.
Jag är inte mycket för löften över huvudtaget.
Men i år känns det som att jag har något smart på gång.

Jag ska, försöka att värdera min egen lycka, och mina kvaliteér,
helt oberoende på andras lycka/olycka och goda och dåliga sidor.

Det händer faktiskt då och då, som man hör om folks olycka,
och DÅ genast framstår ens egen lycka.
Eller tvärom, att man hör om någons medvind och flyt,
och då framstår ens egen vardags som grå och trist.

Någon annans misslyckande, blir så lätt till en dunk i ryggen på en själv.

Och det är fult.


Jag ska värdera mig själv på ett ärligare sätt iår,
och helst inte i förhållande till annat...


Vännerna ska också få sig en rensning :)

Det är viktigt att vara selektiv när det gäller vänner.
Att umgås med människor som man tycker om,
och som ger kärlek tillbaka.
Men jag har många fina vänner,
många som jag bygger min vardag kring.

Jag ska uppskatta dom mycket mer framöver!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback