för ett år sen...


För ett år sen, så var spänningen olidlig idag.
Dagen innan vi fick nycklarna till vårat egna hus :)

Jag kan på riktig säga att det var en av dom lyckligaste dagarna för mig.

Det var med en skräckblandad känsla man satte nyckel i dörren och klev in.
Andas, njuta, stå still och sen... FULL FART med att börja renovera stället,
så att det verkligen skulle bli vårat.


Året har haft med och motgångar och vi har som par blivit 8000 gånger starkare och lyckligare.
Jag är så glad att jag har en kille som uppskattar samma saker som mig.
Vi behöver inte resa runt halva jorden för att uppskatta livet.
Våra bästa stunder har vi haft när vi hade picknick i klätterställningen,
när vi cyklade på grusvägar och plockade blommor till midsommarkransarna,
när vi hälsat på på bondgården och tittat på kalvarna och kattungarna,
och druckir en kopp kaffe med färsk ko mjölk i.
Alla bastu och bubbel kvällar, och under alla goda middagar med ännu godare vänner.

Jag berättade för en vän i somras, att den största lyckan för mig,
är att gå i trädgården och måla tillsammans med Tobbe,
att ha delmål ihop som vi når tillsammans.
Att unna sig en rast och sätta sig och ta en kopp the,
och vara stolta över en fin dag. Det är lycka för mig.
Att unna sig en sovmorgon tillsammans,
frukost på sängen, med öppen balkongdörr,
och sen knata ner och tända i pannan och börja en dag tillsammans,
och fortsätta ett liv i hop. Det är min lycka i livet.

Det har varit ett jobbigt år också.
Mycket att lära sig om snöras, skottning, shuntar, vedpannor,
grävda brunnar, sophämtning, sotaren, läckor osv osv.


Ibland kan man stirra sig blind på projekt som vi har framför oss,
renoveringar som ska förverkligas, och pengar som kommer gå åt.

Men när vi blickar bakåt, så har vi fanimej hunnit med en massa under vårat första år.

Innomhus så har vi tapetserat, målat, byggt garderober,
lagt golv, renoverat en trappa och slipat och målat ett EX antal furumöbler vita :)

Utomhus så har vi byggt och målat staket,
målat garage, hus, förråd och farstu.
Fällt träd, rivit en altan, dränerat om, jämnat ut gräsmattan med matjord,
och Tobbe har gjutit en sula som vi ska bygga nya altanen på.

För tillfället så håller Tobbe på att fixa i ordning garaget invändigt,
bytt isolering och klätt alla väggar och tak med plywood.
Allt är målat vitt och bänkar, garderober och bänskivor har monterats.
Om ett par helger så är det nog dags att ställa i ordning allt där och
få ett fint och praktiskt garage med ORDNING och REDA i :)

Vårens och sommaren projekt, kommer vara att bygga nya altenen,
och balkongen, få ordning på gräsmattan (GRÄS??) eventuellt lägga
marksten på uppfarten och renovera en toalett.

Sen finns det 400 milljoner andra grejer också som man vill ta tag i,
men tid och pengar kommer inte hagla över oss misstänker jag :)

Sist men absolut inte minst, så väntar vi ju på en bebis.
En liten rackare som väger ungefär 430 gram och är 28 cm lång.
I helgen så låg en av vovvarna på min bäbismage och vilade.
bäbisen sparkade till och Bella vaknade. haha.
Åh vad jag längtar efter att bli en familj :)


Ja det har verkligen varit ett underbart år.






Kommentarer
Postat av: Malin

åh vilket fint inlägg hjärtat, de värmer så in hjärtat att läsa. När ja blir stor vill ja ha de som er!

För mej är just nu, eran lycka min=)



Älska

2011-01-10 @ 20:35:15
URL: http://www.wonderwomen.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback