Fotosession by Linda

Förra veckan så var vi på Neo igen.
Tänkte att jag skulle uppdatera er som är nyfikna.

Ögonen såg bra ut nu. Bobo sov sig genom hela undersökningen,
hur det nu är möjligt?? Och Birgitta som undersökte,
avslutade vår 25:e undersökning med att säga;
"Jenny, ska vi high five:a nu??"

What??? är det över nu? är han godkänd? såg det bra ut?

ATT VI HIGH FIVEade!!!

Ultraljudet på hjärtat kom lite som en chock.
"hålet på hjärtat har blivit mindre" sa doktorn,
och jag kliade mig i huvvet och funderade... VILKET HÅL??
Detta hålet hade gått mig och Tobbe helt förbi under alla dessa sjukhusveckor.
Dock så är det inget alermerande hål, inget han lider av alls, och förmodligen så
kommer det att växa ihop inom sinom tid. phew!!

Vilkten var 6700 gr och nu är han 61 cm lång. Stora killen!
Doktorn kollade igenom Bobo, och väldigt nöjd med honom,
ända tills han inspekterade nagelacket på Bobos fossningar.
"Jenny, det här är inte ok!!" haha, FÖLÅT då!

Sen frågade farbror doktorn hur många gånger jag matar Bobo på nätterna...
"ehhh?? inga... Han sover jue"

Tydligen så tillhör det inte vanligheterna att en liten prins sover
mellan 22-07 varje natt, och sen får en flarra ersättning och somnar om till kl 10...
Men mamman klagar inte alls. Fruktansvärt god natt sömn har vi alla tre i Eketorpet.
(peppar peppar, har har en svag känsla av att detta kan vända fort... haha)


I veckan som var så har det fotograferats i huset också.
Bobo har hetat Schenkenberg i efternamn, och blixtarna har avlöst varandra :)
Känns så himla kul att få lite hjälp med fotograferandet. Svårt det där att
få till bra bilder själv med blixtar, skärpedjup och bländare.
Sen att jag läste Foto på gymnaset hjälper inte mig ett dugg 10 år senare :)









Alla foton är tagna av en vän, vid namn Linda Koivisto

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej jenny...

Tror detta om "hålet" kom som en chock för alla. Vi fick reda på det på ultraljudet innan vi åkte hem. Finns hos alla prematurer verkar det som men det har ju varit full focus på ductus så det är ingen som sagt något om detta "hål"

Oj vad han växer, verkligen stora killen nu!

Jättefina bilder.

kram

2011-08-15 @ 21:52:12
Postat av: Åsa

Ljuvliga bilder och goa kommentarer!

2011-08-15 @ 23:31:51
Postat av: Lina C

Har varit väldigt dålig på att kolla din blogg, men nu tog jag mig verkligen tid och läste igenom de inläggen jag inte läst. Härligt att Bobo växer och att allt går åt rätt håll med syrgas och vikt. Hoppas att det här med ögonen och hålet löser sig snart, ni har fått utstå mer än tillräckligt redan innan!! Skönt att ni har varandra du och Tobbe :) ni är så goa och glada vilket säkert har hjälpt er under hela denna långa och jobbiga process. Nu kan allt bara bli bättre. Välkommen till MAMMALEDIGHETEN nu är det din tur att få njuta, ta den där latten (jag menar givetvis dom där) och bara mysa och gosa hela dagarna. Du är SÅ VÄRD detta gumman!!! Jag och Marco kommer gärna och hälsar på er någon dag framöver om ni har tid och lust med det?! Många varma kramar från tre stycken som tänkt på er genom alla med- och motgångar!! Och till sist: Vilka underbara bilder på en helt fantastisk liten kille!!

2011-08-16 @ 01:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback