bil+lampa+snö

Igår var en bra dag.
Hälsan på topp, och humöret ändå toppigare.

Lilla magontet dock över bilen,
som jag nämnde igår.
Men snälla kollegor påminde mig lite titt som tätt under
dagen, att bilen stod på parkeringen och lös.

Bara te å gå ut och stänga av lampan då.

Detta gör jag smidigast med att lägga något under
bromspedalen, som tydligen är roten till allt ont.
Pedalen är alltså för tung för sitt eget bästa.
Och trillar ner och därav det röda ljuset som lyser.

Jag provade med att lägga under en hushållsrulle.
Inte bra. Den blev för platt och sunkig av det blöta golvet.
Jag provade med kataloger från jobbet, dessa var inte heller
att rekomendera, då dom var för hala, och inte vill kilas fast.
En tröja funkade inte heller. Den var för mjuk.

Min senaste uppfinning är att lägga en uppochnedvänd SKO där.
Sulan är kanon, kilar fast utan att sjunka ihop.
I´m so smart!


Hursomhelst.
När jag kom hem i går.
så möttes jag ju gifvetvis av ett snökaos utan dess like.
Tänkte till att jag skulle backa in på uppfarten....
Inte så smart eftersom har körde fast.
Mitt på vägen blev jag stående i 45 minuter.
Skotta, gasa, skotta gasa (svårt att putta bilen själv liksom)
Efter mycket om och men så tog jag mig loss,
och parkerade bilen.
Sen var det ju bara att skotta resten av allt som skulle skottas.
Sen gick jag ut och rensade av snön en gång i timmen,
för att göra det lätt för mig.
Så att det inte skulle bygga på till morgonen.

Men i morse kl 7 så kom världens bästa
svärfar och fixade storbiffen.
Skottade allt overkill, som jag aldrig tagit mig kraft till.
Så nu är det SÅ cleant hemma.

Nu väntar jag på dom däringa plusgraderna som ska komma,
och på sambon som kommer på tors eller fredag.

Det är liksom inte superlätt att ta det "lungt"
och vara rädd om kroppen, när man är ensam på landet.

Vissa grejer måste ju bara göras. Så är det ju.
Men TACK för en superbra svärfar i allafall!!


Ikväll kommer Palmerna och myser hos mig.
So exited!

Cheeers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback