pingvinerna del 2

Igår när jag kom hem,
efter en skinkmacke kväll hos en jobbar kompis.
Så står det ett paket på min farstubro.

Som en pinvgvinkännaren jag är,
så kände jag direkt på vikten, och ljudet,
att det var en superedition 800 gr burk med pingviner där i!!

Glad något så förbannat, öppnade jag och började sula i mig,
av den underbara lakritsen.

Men sen då?
VEM var det ifrån?

Jag har ju lagt ut lite trådar och fått lite napp här och var.
Men vem som lämnat just den HÄR burken, bara sådär. Det vet jag inte.
DÖÖÖÖR av nyfikenhet!!


Sen har ju en annan vän, som har en vän som är flygvärdinna,
beställt några burkar av henne, som jag kan gå levererade efter jul.
Och en annan kompis har erbjudit mig en burk av henne...
Så nu tror jag fanimej att jag har lakrits så jag klarar mig. haha





Annars så händer det inte överdrivet mycket i livet,
håller på att införskaffa dom sista julklapparna, och få fason på granen.

Tobbe ligger hemma med magsjukan Allan,
så han är isolerad på övervåningen,
och jag får hålla till i vardagsrummet och gästrummet.
MISS HIM SO MUCH!

Hoppas att han blir frisk till jul, och att jag inte blir smittad.

Jag kan inte tänka mig något värre nu, än att få en magsjuka.
Känns som att jag haft min beskärda del av spyor ändå,
som senaste månaderna. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback