Man är inte sina misstag.

Från en människa som gjort misstag. Till en annan

Nu är jag inne i en period,
då jag vill brainstorma allt jag lärt mig under mitt hittils 27 åriga liv.
Och skriva ner, och spara och ge till dig när du kommer behöva det som mest.

Det kommer komma en tid i ditt liv då jag kommer hävda
att jag också varit ung.

Du kommer förmodligen inte att tro mig.

Men genom mina ord, och mina sätt att se på saker idag.
Så kanske du kanske mina ord kommer ha större genomslagskraft.
Särskilt om råden kommer från mig NU, när jag är relativt ung.

Idag kommer jag skriva om misstag.
Misstag. Du kommer göra 100 tusen misstag.
Vissa kommer du lära dig av och vissa kommer du göra flera gånger.
Misstag är BRA. Det gör vi alla.
Men du ÄR aldrig dina misstag.
Dina misstag kommer aldrig äga dig mitt hjärta.

Vissa människor kommer alltid döma dig,
och ge dig skit för gamla groll.
Vissa saker kommer man aldrig få äta upp nog.

Men det kommer bli deras huvudvärk.
För du kommer vara bättre än så.

Människor ändras och människor utvecklas.
Jag vill att du ska förstå och lära dig att man inte kan
tycka illa om människor hit och dit i all evighet.

Det är Så viktigt att du lär dig att inte döma.

Vissa människor kommer alltid tro att du fortfarande äter
snorkråkor för att du kanske eventuellt gjorde den en gång på lekis.
Vissa människor kommer alltid tro att du fortfarande stjäl andras
pojk- eller flickvänner för att du gjorde det en gång när du var så kär
att hjärtat skulle spricka om du inte tog chansen.

Låt andra döma, men du kommer inte bli en av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback