Dag 5

 
 
Det finns så mycket man hoppas och drömmer och fantiserar om. Små mål, och stora mål. Ibland påminns man om hur skört det är med drömmar, hur viktigt det är med ett fotfäste och att inte sväva iväg. 
 
Men jag är en drömmare, jag tror på mirakel och underverk. Goda saker händer goda människor, och även om jag absolut inte åker på en rak och plogad E4 så kommer jag också nå mål och skapa underverk. Vägen är krokig, dikena är djupa, och det är faktiskt inte skyltat särskilt bra. Men jag får lita på att den här vägen är rätt, och tro på att vi kommer komma fram trygga och säkra, förr eller senare. 
 
 
 
Nu börjar vi bloggen igen.
 
Ett bloggande jag gärna hade sluppit, men som hjälpte mig så ofantligt sist. 
Bloggandet om Bobo har hjälpt mig så många gånger om. Både då, och perioder efter då man grubblat, funderat och ältat. 
 
Men nu bloggar vi om Ville. Ville som också har bråttom till världen. Varför det blir såhär, för mig och för oss, det vet man inte. Man har små aningar och funderingar, och vi hade en plan för att detta inte skulle hända igen, men den planen gick väl inte så vidare värst bra. 
 
Ville föddes i måndags, i vecka 26+3 med dunder och brak. Från en känning kl 06, till ett akutsnitt kl 09.10. 
1000gr stolthet och 36cm lycka. 
Han är underbar och fin. Och likt bror så kan han kämpa. Han är envis och ger alla sina krafter under undersökningar. Visar inte hur ont det gör och hur plågad han är. Men sen. Efteråt. Så blir han svajjig och trött. Lille lille kämpen. 
 
Läget var från början bättre än väntat. 
Ville syrsatte sig under hela förlossningen, och var "förhållandevis" pigg under måndagen. Han började sin resa i respiratorn men mot kvällen så byttes detta mot CPAPen. 
Sen har veckan varit upp och ner. Problem med ductusklaffen, att behålla maten, att bajsa, och att komma ihåg att andas. Allt detta som vi så väl känner till... 
 
med all min kärlek. /Jenny 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ote

Hejsan!
Önskar er all styrka, hopp o kärlek jag kan utbringa.
Ni klarar det o det gör er lille kille oxå. Han har världens underbaraste föräldrar o storebror.
Massor av kramar

2013-09-20 @ 21:58:14
URL: http://radhusfruar.blogg.se
Postat av: Ote

Hejsan!
Önskar er all styrka, hopp o kärlek jag kan utbringa.
Ni klarar det o det gör er lille kille oxå. Han har världens underbaraste föräldrar o storebror.
Massor av kramar

2013-09-20 @ 21:58:15
URL: http://radhusfruar.blogg.se
Postat av: Camilla Söderholm

Många kramar till er alla ❤❤❤.

2013-09-20 @ 22:18:59
Postat av: Martina

Fäller en tår för er o eran kommande resa.. Varför?! Kan man verkligen undra !!

Känner så med er och vill helst bara stoppa tillbaka Ville några veckor till i mammas mage:)

Tänker på er varje dag och finns här om det behövs hjälp ned var som för att göra det något lättare! Dörren står öppen för er när som ( eller vi låser på natten! Men ni kan gå nyckel:) )

Massa pussar o kramar

2013-09-20 @ 22:51:40
URL: http://pleppen.blogg.se
Postat av: Jessica

Vi följer er resa och finns här! Även att vi inte känner varandra så väl så känner vi så med er! Vi finns här i alla lägen. Vi hejar på h skickar all vår positiva energi till er! Massa kärlek familjen Henriksson

2013-09-21 @ 01:56:10
Postat av: Matilda Eklund

Det gör så ont i hjärtat att läsa detta... Varför varför...
Jag sänder böner om änglavakt och styrka, till hela familjen! Många varma kramar /matilda

2013-09-21 @ 10:04:05
Postat av: Anonym

Grattis till eran lilla Ville!
Vi tänker på er.
Varma hälsningar från familjen Nilsson Wågh i Sommen

2013-09-21 @ 20:16:39
Postat av: croupier tina

Tänker på er!! Sänder massaor med styrkekramar!!

Kram

2013-09-22 @ 01:45:43
Postat av: Karin

Ja varför igen?
Tänker på er, kämpa på
❤❤❤

2013-09-22 @ 12:53:43
Postat av: Anonym

Orättvist! En vän till mig födde prematurbarn två gånger - och sen plötsligt fullgånget med tredje och fjärde... Dwt finns hopp. Jag håller tummarna! /Yohannas.se

2013-09-30 @ 23:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback