Dag 89

 

Idag fyller Bobo tre månader!

3! månader. fatta hur lång tid vi varit här :)

 

Han mår ganska bra faktiskt.

Det går lite upp och ner sådär, men på det stora hela. så är allt ok.

Han väger 3200 gr, och är 47cm lång, och är faktiskt stor kille.

Börjar sakta men säkert att växa ur sina prematur kläder i strl 44!

 

Just nu så har han inte särskilt många mediciner. (jämfört med vad han haft)

 

Natrium

Impugan (vätskedrivande

Spironolakton (vätskedrivande)

Järn

Vitaminer

 

Ventolin

Promocort

(Dessa två inhaleras han med)

 

Alla dessa, utom natriumet är mediciner som han kan komma att ta med sig hem.

Så det är inte så att han är helt "vård fri" även om vi kommer vara på hemmaplan.

 

Han äter nu 65ml mat, 8gånger om dagen.

Vartannat mål ungefär så får han suga på flaskan,

och det är lite olika hur mycket han orkar med att dricka,

men ca 30ml brukar fungera, och resten får vi sonda ner i magen.

Sonden kommer vi också med största sannorlikhet få med oss hem.

 

Det han kämpar med nu, är att bli av med syrgasen.

Han får ett flöde med syrgas in i näsan via grimman.

0,1 liter syrgas i minuten får han, och mindre än så kan man inte sänka.

Utan nästa steg blir att ta bort grimman helt., och stänga av syrgasen...

 

Men det är vanligt på dom här extrema prematurerna att den sista skvätten

är väldigt svår att ta bort.

Det är så lite lite lite syrgas han får, men ändå vill han inte vara utan den :)

 

 

Annars så är det lite krisigt.

Mamman och pappa krisar.

Krisar hela tiden faktiskt :)

 

Vi är SÅ TRÖTTA PÅ VARANDRA.

 

Tänk er att jag och Tobbe är "vana" med att endast träffas på helgerna i vanliga fall.

Att han jobbar borta måndag till torsdag och sen kommer hem till helgen.

Men nu. Nu så sitter vi klistrade på varandra på ett rum som är 15 kvm, och då räknar jag med toaletten.

Vi har absolut inget som helst privatliv. Alltså tid som är vår EGNA,

inga intressen som utövas, utan bara fokus på Bobo, och på att störa oss på varandra :)

Jag stör mig något så in i helvete på Tobbes sura buk (han fjärtar hela tiden känns det som)

jag stör mig på att han inte plockar undan sina grejer, utan att allt ska ligga framme hela tiden.

Stör mig på att han inte kan stänga våtservettslockhelvetet när han bytt blöja på prinsen.

Jag ni hör ju, det är viktiga grejer vi bråkar om här!

..och tack gode gud för att Tobbe inte har en blogg, och kan berätta

vad han stör sig på hos mig. Förmodligen på ingenting skulle jag gissa, eftersom jag är

nästintill perfekt, och som en skänk från ovan. Men man kan ju aldrig vara säker.

Något skulle han säkert kunna tvinga fram att han stör sig på.

Kanske på att jag är för gullig, eller på att jag har så bra självuppfattning...

 

Jag satte huvvet på spiken här om dagen, och insåg,

att just nu så är vi nog inte hälften så trötta på sjukhuset,

som vi faktiskt är på varandra.

 

Så i morgon så ska jag åka hem till huset och hundarna SJÄLV,

och pyssla och plocka och ta hand om mig litegranna, och sova ÖVER hemma.

Och stackars stackars Tobbe får en paus i från mig också.

Sen på torsdag så åker han hem, och gör samma procedur.

Så med lite jävlaranamma och planering, så slipper vi umgår särskilt

mycket alls den här veckan. Älskar´t!!

 

Jag hoppas att jag inte behöver förklara mig vidare, och försvara oss,

och berätta att vi egentligen älskar varandra massor.

Att vi tyvärr är gjorda för varandra, och kommer behöva dras med varandra för evigt.

Detta bara är resultatet av stress och och annorlunda omständigheter :)

 

Puss & Kram

(och om du är så här supernyfiken på NÄR vi får komma hem,
så skulle jag för tillfället gissa på att vi har 4-5 veckor kvar.
INNAN juni måste vi vara hemma. I hope :) )


 


 


 


Kommentarer
Postat av: maria K

haha ut till landet och andas lite...Sätt musiken på högsta volym och skrik ut texterna. Sedan rekomenderas en promenix i skogen bland gullvivor o vitsippor. Yes det är sant, de blommar i Enköping så då borde de ju finnas hos er oxå.

Nu ska jag ut med min lilla bajsmaskin Sigge o göda skogen med hundskit.

Önskar att du varit på min avd i helgen för då hade vi firat valborg tillsammans (jag jobbade)i uppsala. Slottsbacken du vet :)

Ta hand om er!

Kramar

2011-05-02 @ 11:15:39
Postat av: Emma P

du är la den smartaste mänskan ever!



ha så skön ikväll, och plinga om du vill ha sälle! :)

2011-05-02 @ 12:19:14
URL: http://juckas.blogspot.com
Postat av: Lina C

Härligt inlägg Jenny!! Skönt att du har humorn kvar och superbra att åka iväg hem själv en stund och andas. Håller mina tummar för att ni får komma hem innan juni. Pussar och kramar från familjen Källbom/Claesson

2011-05-02 @ 22:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback