Dag 24

Älskade lilla Bobo.

Så älskad du är, du vet inte det ännu,
men jag ska spendera alla livets dagar med att påminna dig.
Jag har så stora drömmar för dig.
I all sin enkelhet.

Jag drömmer inte om att du ska bli raketforskare,
eller att du ska få ett nobelpris.

Men jag drömmer om ditt liv, och din lycka.

Det är enkla saker som jag fantiserar om nu.
När du kommer dansa på mina fötter,
när jag kommer läsa sagor för dig,
när du slickar på vispen när vi gör sockerkaka,
eller när vi gör tittut leken 1000 ggr om.


Men vi måste ta en sak i taget.

Just nu så är du min stolthet.
Du sköter dig så fint, och är så stark.
Men Bobo, det är inte ok att slarva och glömma bort att andas.
Det är superviktigt att du kommer ihåg detta :)
Men du har ju hjälp så klart av den där maskinen så det gör inget.
Men mitt hjärta är inte redo för sånt älskling.


Tänk vad vi myser nu tillsammans.
Några timmar om dagen så får du ligga i vår famn.
Tre timmar hos pappa, och tre timmar hos mig.
Du verkar trivas väldigt bra, och vi trivs ännu bättre.

Men när du rycker till sådär, och det ser ut som att du drömmer,
vad drömmer du om då? Tänk om man kunde få veta.

Nu ska jag äta lite frukost, och sen pumpa kakadängerna,
och sen titta till dig och din pappa.
Igår så sov ni så sött tillsammans.
Vilken kärlek alltså.

Puss puss








Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken känsla att äntligen få hålla lille Bobo...

Att han blivit så mkt starkare å större.



Massor med kramar till hela familjen.

2011-02-26 @ 09:43:03
Postat av: mormor

Vad är en mormor?



En MORMOR är en tant som inte har egna barn.Men hon tycker redan mycket,mycket om en liten men stor,tuff,liten BOBO. Mormödrar kan inte göra något särskilt mer än att bara finnas.De är gamla, så de bör inte leka och springa så mycket. Det räcker om de tar med er till affären där det finns låtsas hästar och har en massa enkronor till hands.Om de tar med oss på en promenad ska de sakta farten när vi går förbi vackra löv eller fina larver.De säger aldrig "skynda dig" De har glasögon och konstiga underkläder. Somliga av dem kan ta ut sina tänder. Mormödra behöver inte vara klipska bara svara på frågor som "varför är gud inte gift" eller "varför slåss hundar och katter" Mormödrar pratar inte barnspråk som en del vuxna gör- det är så svårt att förstå.Alla borde försöka skaffa sig en mormor!!!



Älskar min tre kämpar så mycket

2011-02-26 @ 15:33:12
Postat av: Lina C

Va härligt att ni äntligen får hålla honom långa stunder, vilken lycka!! Vägen är lång men ni tre kommer fixa detta tillsammans. Det är bra med framtidsvisioner :) fortsätt med det, det gör att ni blir starkare. Du är och kommer vara en supermamma och Tobbe är en superpappa, och vet du vad pricken över i:et är , det är att BOBO är en superbebis!! Skickar bamsestora kramar till hela familjen

2011-02-27 @ 16:11:08
Postat av: MALLA

Men åååh Jenny.... Har inte sett vad som hänt förrens nu... Välkommen till världen liten Bobo och många många stora goa styrkekramar till hela lilla familjen!!!!!

2011-03-01 @ 11:16:33
URL: http://maggsmaama.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-03-01 @ 14:43:01
Postat av: Lisbeth

Hej känner Dej inte personligen men har läst Din blogg, tårarna har runnit och skrattet bubblat i mej.

Tror Bobo drömmer om hur underbart det ska bli när han får komma hem med sina fantastiska och underbara föräldrar. Hur skönt det ska bli att slippa sjukhusmiljön och få vara nära Er hela tiden....Om hur vackert det kommer att vara när han får ta sin första promenad i vårsolen med de allra bästa...sin mamma och pappa.

Ha det riktigt bra med 'Er lille kämpe.... nu är det "bara" 73 dagar tills Ni är hemma=)

Lisbeth

2011-03-01 @ 14:50:50
Postat av: Krutrut-Lisa

Starkemamman. Du är bäst.



Kram



ps. När du får en stund över, har du lust att lämna er adress i min mail? ds

2011-03-01 @ 20:41:13
URL: http://krutrut.com/blog/
Postat av: Jennie

Nu gråter jag...

2011-03-24 @ 21:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback