Dag 13

Åh mina vänner.

Det här inlägget kommer vara så olikt dom tidigare.
Vi känner ett hopp, och en lycka, och en jävlaranamma.

Dom senaste tre dagarna har varit fina för Bobo.
Alla små små framsteg är vi så glada för.
Lite bättre blodtryck, lite bättre socker,
mindre tryck i respiratorn, MERA mat till pojken,
något mindre morfin än innan, och överlag en starkare Bobo.

Ja, just det, BAJSET också.
Igår började stora bajskalaset,
och har hållt i sig hela natten och morgonen.
Åh vad jag älskar den gossens Bajs ;)


Nu är vi inte så naiva så att vi tror att allt är bra nu.
Nej, vi har en malande tanke i bakhuvudet också.
Men ändå, vi passar på att njuta dom här dagarna,
och samlar på oss en massa vilja och ork,
till dom andra, jobbiga dagarna som vi också har kvar.

Som läkarna säger; det är fortfarande en lång väg kvar.

Men nu rustar Bobo kroppen med mat, och styrka,
så nästa fight som kommer, är vi mer redo för.

Vår älskade lilla Bobo fyller två veckor i morgon.
Och bara DET är något att glädjas åt och fira.



Till himlen och tillbaka. / Mamma Jenny

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad härligt att höra att det går framåt Jenny! Ni är så starka du och Tobbe! All kärlek och styrka till er! <3

2011-02-15 @ 12:55:14
Postat av: Anonym

Jag glömde ju den lilla detaljen om vem jag var :) massa kramar Vera

2011-02-15 @ 12:57:31
Postat av: Emma N

Man blir alldeles tårögd, tänk vad lite bajs kan förhöja dagen. Det måste kännas underbart!

Liten, liten kille växer om så, så sakta, men han växer <3

Vi fortsätter att krama våra fingrar och tår, för Bobo, pappa Tobbe och mamma Jenny.



Bajsiga kramar till Bobo och varma kramar till er alla tre från bruden med läppglanset :)

2011-02-15 @ 14:19:41
Postat av: Camilla Söderholm

Va roligt å höra att han gör framsteg. Stoooor kram till er alla.

2011-02-15 @ 15:10:33
Postat av: Ote

Så skönt att höra att det går framåt med lillskrutt. Njut utav de hoppfulla stunderna och känn glädje och tillförsikt att det är en dag närmare målet att komma hem.

Många varma kramar till hela familjen.

Kram Ote/Radhusfruar.blogg.se

2011-02-15 @ 16:23:17
URL: http://radhusfruar.blogg.se/
Postat av: Krutrut-Lisa

Vi gör vågen & fortsätter skicka massa styrka i tankarna till er. Puss på era hjältar!



2011-02-15 @ 17:25:07
URL: http://krutrut.com
Postat av: Anna Arvidsson

JAAAA...vad glada vi blir, härligt!! Massa varma kramar till er...Ni är är underbara!

2011-02-15 @ 19:23:03
Postat av: Anonym

2011-02-16 @ 20:22:16
Postat av: Elin

ÅÅÅÅÅH vilken lycka! Äntligen har Bobo bajsat, tänk va skit kan göra en glad! Jag satt med glädjetårar när jag läste senaste inlägget! Jag tänker på er alla tre HEEEEELA tiden och jag sänder konstant positiva tankar åt ert håll här långt borta på andra sidan klotet. Kämpa på, det är en lång väg kvar, men en dag i taget, ett andetag i taget så hoppas vi på det bästa <3 Massa kärlek och styrkekramar till er alla! Kraaaamar Elin

2011-02-17 @ 13:17:55
URL: http://ordningochinreda.blogspot.com
Postat av: Krutrut-Lisa

Är här inne för att titta till er bara. Hoppas att allt går er väg, om än sakta. Kram på er

2011-02-18 @ 00:03:11
URL: http://krutrut.com/blog/
Postat av: Lina C

Tjoohooo... va skönt att bajset äntligen har kommit igång :) härligt att läsa att Bobo tar små små steg i rätt riktning, tänker på er flera gånger om dagen och önskar att man kunde göra något mer förrutom att hålla tummarna för er. Massa styrkekramar från Linghem <3

2011-02-18 @ 11:48:39
Postat av: Ann-louise

Vad roligt att höra!

jag är jätteglad att allt går framåt!

men kan du inte lägga ut en bild på Bobo?

Stor kram till alla tre!

2011-02-18 @ 15:47:44
Postat av: Åsa

Hej Jenny.

Du känner inte mig. Men jag är kompis till Morgan och han har tipsat mig om dig blogg. Jag har skrattat och gråtit om vart annat. Du är helt otrolig på att uttrycka dig. Jag finner inga ord.

All styrka till er!

2011-02-19 @ 10:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback