veckomenyn från ekonomichefen.

Jag fick ju en vuxenidé igår.

Nämligen så att Tobbe är hemma denna veckan.
Och då kände jag att jag kunde göra en lite matsedel åt oss för veckan.
Detta gjorde jag ekonomin i åtanke.

Att storhandla EN dag i veckan,
och planera inköpen lite granna.

Detta tror jag ska spara på hälsan (no no hämtmat/halvfabrikat)
och stålarna litegrann.

Så menyn denna veckan är som följande:

Mån: Fiskgratäng
Tis: Bjudmat hos svärmor och svärfar
Ons: Lasagne
Tors: Kyckling & Currygryta med ris
Fre: Potatisgratäng och marinerad helstekt fläskfilé.


lör och söndag lämnar jag lite till fantasin,
mest för att jag är lite crazy.

Currykyckling
(slår GÄRNA ett slag för recept sidan recepten.se!!)


Nu då till det praktiskta.

Här följer min shopping lista:

ris
lasagneplattor
krossade tomater
majs
ströbröd
Flingor
curry
potatis
lök (gul och röd)
paprika
vitkål
broccoli
tomat
gurka
dill
ägg
margarin
ost
rivenost
matl grädde
grädde
creme fraise
mjölk
fil
rapsolja
olivolja
balsamvinäger
vitvinsvinäger
pestodressing
räkor
köttfärs
fläskfilé
kyckling
falukorv
jordnötter


Då tänker jag mig att detta är mat, för två personer, i en vecka.
Eventuellt lite matlådor och såklart en hel del mat KVAR skafferiet.
Organiserat och ekonomiskt. ok?

Vad tror ni notan hamnar på? 1500?
(tar vi då detta gånger 4 veckor,
då hamnar på en månadskostnad av 6000 i mat.
och så mycket handlar vi ju inte ens för, nu när vi "småhandlar"??)

gissa gärna för skojs skull så kommer
rätt svar i kväll, typ, eller i morgon.

HA?
Det här kommer ju bli svindyrt?
På skoj då, vad tror du detta kommer kosta?
Jag höftar till med 1700 faktiskt.

Fortsättning följer....



Kommentarer
Postat av: lulle

ohhooo, PESTODRESSING, de kunde jag ge mig fan på, vi skulle handla den i söndags, och den var slut överallt, jag tror att det var en dålig ide att introducera den för dig jenny johansson! Ge tillbaka mig dressing.

Jag gissar på 1500

Puzzzzzzz

2010-10-12 @ 07:19:28
URL: http://lbostro.blogg.se/
Postat av: Madde K

Hmm, jag tror på 1000 lappen beroende på vilken affär som kommer att väljas:)

2010-10-12 @ 08:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback