pysselkvällen

Igår så gick jag all in när det gällde julpyntet.

Griljerade skinka, skottade, pyntade, pysslade
och fick en jultidningsleverans.
Hade tänkt att hinna sy gardiner också.
Men vafan, jag hann liksom inte.

Herregud, När grabben knackade på min dörr och skulle
lämna jultidningarna så gick blev mitt hjärta så varmt.
I totalt kolmörker, så kom han med sin pannlampa,
overall och snowracer med en leverans.

Detta var just när skinkan var klar och doftade i hela huset.
Tänk dig då att det kändes som jag var med i barnen i bullerbyn.
Så himla mysigt.

Men det var en tapper kille, för han hade bråttom,
ty det var fler som väntade på sin tidningsleverans :)

Kl 21 igår kom mannen hem också.
Då hade jag kokat soppa och tänt ljus i huset.
Så vi slog oss ner vid köksbordet och njöt.
Då var jag lyckligast i kommunen.


Ikväll bär det av på Afterwork med tjejorna.
Glögg, soppa, bröd, och mys.
Fifan. Det här kommer bli en bra dag.














Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tror att du inte enbart var lyckligast i kommunen, jag tror även att du var finast i kommunen <3 Ser fram emot att få krama om dig och din bebismage sen när jag kommer hem. Du har pyntat jättefint hemma hos er ser jag. Här i 30 graders värme infinner sig ingen julkänsla alls, så det känns som att jag skippar julen helt detta året och går all in nästa är istället :) Puss och kram

2010-11-26 @ 12:11:27
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback