alla dessa förändringar

Jag är så chockad.

Nu kommer ett till gravidinlägg som heter duga,
sen vettifan om jag ska blogga om detta mer på ett tag :)

Jag har ju annat för mig i mitt liv också,
än att bara gå omkring och vara hormonell och gravid.

Men det här är min egna lilla kalender,
som bäbissugna tjejer absolut INTE ska läsa.
Dom kommer förmodligen inte vilja vara gravida efter detta ;)

Jo, det är nu som känsliga läsare ombeds att sluta läsa.
Alla ni som känner mig och fortfarande vill kunna se mig i ögonen,
och alla ni som lätt blir lite halväcklade sådär.
Ni kan surfa vidare och kika in här om ett par dagar igen.


Det hela började innan jag visste att jag var gravid.

V.4 Det var något med brösten som var annorlunda.
Stenhårda och ömma, var liksom bara förnamnet.

V.5 Sen kom det där illamåendet och spyandet som jag gnällt och tjatat om,
ja, det var inte heller så jävla nice.
(detta har ju hållt i sig krampaktigt tills typ nu. tack gud för att det är över)

V.9 Här skedde ett litet glädjeskutt. Gravidtidningar, och böcker varnade
lite lätt för att "vulvan kunde anta en lätt lila aktig ton"
Den kulören slapp jag. TACK Å BOCK!

V.10 Sen kom håravfallet på huvudet, den dåliga hyn, svetten
och en annorlunda andedräkt.

V.12 Sen har tuttarna växt till oanade höjder, liksom till den där
gränsen att man nästan skäms lite över sig själv.
Bröstvårtorna lever ett eget liv och är galet hårda.
Dom ser ut som två sockerbitar som letat sig in under stickade tröjor och T-shirt BHar.
Börjar fundera på hur länge jag kan knöla in tuttarna i mina gamla BHar

V15 Allt detta håller i sig och vid det här laget så kändes det jävligt märkligt måste jag säga.
Att vara gravid i typ v 15, och lida av alla konstiga symptom
som fanns, utom just halsbränna.

V.17 Vid det här lagret så blev också alla BHar för små,
och jag fick tips om att ge mig på amningsbehåar istället.
(väldigt förvirrande måste jag säga, att använda såna, när man INTE ammar??)
Där bjöds ju både jag och Tobbe på det största skrattet.
Två fula matluckor som ska öppnas och stängas i framtiden,
men som nu alltså REDAN klädde mina pattar.
Här började jag också använda mammabyxor.
Och det var väl ungefär där mitt sexliv gick i botten :)

V.20 Då så trodde jag att jag nått äckelkulmen,
det var nämligen då jag insåg att den där raggarsträngen som
letat sig fram mellan musen och naveln, inte var så sexig som man kunde tro.
Det var ju bara att skriva kontrakt med Gilette Mach3 och börja raka för allt vad
stålet tålde.
Hej då värdighet.
Hej hej raklöder

V.21 Väkommnade halsbrännan till strupen.

Men det skulle tydligen bli värre.


V.23 Igår så nös jag en vanlig jävla nys,
och tro då på fa-an att jag var nära att kissa på mig.
(läs: kissade på mig)

Hej då värdighet 2
Hej hej inkontinens och knipövningar


V.23 fortfarande. I morse när jag skulle ta mig ur sängen,
så kände jag min egen kropp mot min egen kropp, höften tog emot magen
på något konstigt sätt, då insåg jag att kilona vekligen börjar synas, och kännas,
sen taplade jag in på toaletten och skrek ut rätt i skyn.
Tobbe undrade oroligt vad det var.
"det är lungt älskling, jag har bara fått en dubbelhaka.
No danger on the roof."

Hej då värdighet 3
Hej hej viktuppgång


Nu kände jag en liten kick i magen,
och påminns självklart om VARFÖR jag går igenom allt detta,
och tro mig. Det är så fantastiskt och roligt.
Men det är värt att nämna: väldigt väldigt påfrestande :)

Nu väntar jag på spänning på V.27, då jag hört att man kan börja läcka mjölk från tuttarna.
Spännande värre :) 








Kommentarer
Postat av: Linda

du skriver så underbart :)

läste högt för kollega på jobbet som har en knoddis på 1,5 år.

hon känner skarpt igen sig, o även hon klarade sig från lila våffla!

2011-01-14 @ 14:21:39
Postat av: Josse

Det kanske är på tiden att vi gör nya gipsavgjutningar nu då...om vårtorna fortfarande är hårda menar jag ;)

(det lät snuskigt, jag vet) =S

2011-01-14 @ 21:04:00
Postat av: Emma

jag läckte mjölk så in i helvete. vi snackar lägga handdukar i sängen innan Lova var född! sen efteråt sprutade mjölken, jag fick ställa klockan för att pumpa ut 5 DL mitt i natten. TACKAR

2011-01-15 @ 00:50:56
Postat av: T

Hehehe, du är rolig! Igenkänningsfaktorn är hög! =)

2011-01-16 @ 09:43:59
Postat av: Hanna

Oh vad härligt med någon som sätter ord på alla dessa "fruktansvärda" symptom som en kvinna får gå igenom vid graviditet! Jag är själv i vecka 29 och nu börjar det bli riktigt jobbigt och nu börjar det sätta sig på psyket.



Kunde ingen ha förvarnat en? Närå, alla gravida kvinnor ska gå omkring o vara tacksamma och världens lyckligaste. Ingen jäkel har talat om att man ska kissa på sig varje gång man nyser!? Eller att man ska se ut som en pizza i ansiktet i 8 månader!?



MEN, det är värt allt slit, när man väl får en bekräftelse från det lilla livet där inne, då är lyckan allt total!!!

2011-01-16 @ 09:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback