40 råd till dig.

Jag kommer inte bli den bästa av mammor.
Men jag kommer älska dig mest.

Under mitt liv hittills,
så har jag lärt mig vissa saker.
Mycket onödigt, men väldigt mycket viktigt.

Här kommer mina första råd till dig.

Följer du dessa råd, så kommer jag vara mer än nöjd.



 

1. Tro på dig själv.
Det är viktigt att du tror att allt är möjligt för dig.


2. Skratta.
Lär dig skratta, åt dig själv, åt situationen och åt allt som går snett.
För Mycket KOMMER att gå snett.


3. Lär dig av dina misstag.
Men lyssna gärna på våra.


4. Lär dig att säga Nej.


5. Lär dig att säga JA.
Ingen minns en fegis.


6. Behåll viktiga hemligheter.
Berätta inte en hemlis vidare till din bästa vän.
Hon har också en bästa vän som hon kommer berätta för.


7. Om du vill att pannkakor ska vara en huvudrätt, och inte en dessert,
Så är det en huvudrätt.


8. Våga prova maträtter du aldrig testat förrut.
Tänk om du missar din favoriträtt,
För att du redan bestämt dig vilken som är din favorit.


9. Ha rena skor. Ha rena skor.


10. Mjukmedel kan inte överdoseras.


11. Hälsa på gamla människor,
Och titta dom i ögonen. Det kallas respekt.
Du kommer också bli gamal.


12. Tacka för maten. Tacka för gåvor du får.
Tacka för komplimanger, och tacka när du får hjälp. 


13. Tilltala människor vid namn, det är fint.


14. Håll upp dörren för människor som bär tunga kassar.
Även om det är en ovän som bär dom. 


15. Erkänn när du har fel.
Det är större än att ha rätt. 


16. Ha hemlisar. Som du inte berättar för någon.
Det kommer ge dig integritet


17. Samla på vänner och minnen.
En picknick på en filt, i ditt vardagrum med dina vänner.
Kommer ge dig mer glädje är att resa jorden runt, ensam. 


18. Lyft på fötterna när du går,
Det är irriterande med människor som släpar sig fram.


19. Flickor får skrika.
Pojkar får gråta. 


20. Lyssna på musik, och lär dig texterna. 


21. Är du en flicka så måste du förstå att killar
inte gillar tjejer som använder FÖR mycket smink.
Träffar du en sån kille, så måste jag säga att han är fel för dig.



22. Är du en kille och gillar tjejer med mycket smink,
så måste vi ta oss ett snack du och jag.


23. Dela med dig.


24. Våga ta emot hjälp.


25. Presentera dig alltid med ditt namn när du svar i telefonen.



26. Lyssna inte på alla råd du får.


27. Riktiga vänner är inte skyldiga varandra 20 kronor.
Sånt jämnar ut sig på det stora hela.


28. Skvallra inte på dina vänner.
Ingen gillar en skvaller bytta.


29. Palla äpplen när du är ung. Det får man.
(vill du palla äpplen när du är äldre så är det också ok)


30. Öva upp ett starkt handslag.


31. Matcha färgen på skor, bälte och väskor, om vi pratar skinn.


32. Prata med mig. Ring mig om du hamnar i trubbel,
när det verkligen gäller, så ska jag hjälpa dig,
inte skälla på dig. Det har du mitt ord på.


33. Ge mer än du tar. 


34. Våga ramla, men res dig alltid igen.


35. Skoja aldrig om att du vill dö.


36. Hata inte.


37. Shoppa innan den 25 om du sparat pengar tills dess,
handla INTE direkt när du fått din lön.


38. Kom ihåg när du får en komplimang,
glöm om någon talat illa om dig.


39. Ormar, spindlar, och möss är inte farliga.
Men det kan vara bra att hålla sig undran.


40. Sjung i duschen





Åh mitt hjärta.
Detta är bara början på alla råd du kommer att få.
Hoppas att jag kan få din pappa att skriva ner lite råd också,
typ vidden av att kunna fickparkera, om kämparglöd, ärlighet och motion ;)
Om han inte skriver ner några, så ska du inte känna dig orolig,
han kommer ge dig millioner råd live sen.

Puss puss.


Kommentarer
Postat av: Filip

Åh fint! Fruktansvärt bra råd från en bra blivande mamma! Kan dock känna att du själv inte skadats av att få den här listan själv innan du föddes. (host host Nummer 20.) ;) Stora kramar!

2010-11-11 @ 11:13:25
Postat av: Tobbe

Riktigt bra skrivet älskling

2010-11-11 @ 12:04:41
Postat av: Elin

Naaaaw fint skrivet Mami Jenny. Det kommer gå fin fint det här tror jag :) Puss

2010-11-12 @ 01:03:55
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback