Lill uppdateringen.

har jag så svårt att få motivation,
eller INSPRIARION att skriva här.
Mina dagar denna veckan,
har gått i spyornas tecken igen.

Jag undrar; i vilken vecka vet bebisen hur gammal den är?
Att bebisen missade veckan då jag skulle stråla är fine,
men att den helt har missat att illamåendet SKA vara över nu,
det irriterar mig lite. Men en tröst är att veta att den lille har
humor och gillar att jävlas. Det har den fått av mig ;)

Jag har mest gått omkring i mitt hus och kännt mig
mer och mer isolerad och tokig.
Det har ju varit enna redigt blåsoväder den här veckan.
Och då är man inte så katig i en kåk mitt ute på landet.

Regnet har piskat mot rutorna,
grenar har blåst mot huset, skottkärran blåste omkull ute,
musen i väggen har gått bananas.

Då har jag suttit under min filt, glott på tv,
druckit the och gormat på musafaaaan.
"håååååll käften" och bemödat mig att gå upp och banka på väggen
där den bor. "Nu får det fan vara nog"


Ibland så kikar man in på sig själv.
Och flinar gärnet åt hur bonnig man blivit.
Direkt efter en spya som satt sig i luggen,
så är det bara att segla ner i pannrummet och
få fyr i bannan, bonka lite på mössen,
och på med gummistövlarna och fleece jackan för
att hämta tre dagars post. Helt normalig liksom.

Då är jag rätt het måste jag säga.
Bonna het, om du frågar mig :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback